Moje zwykłe a jednak niezwykłe macierzyństwo

piątek, 3 lutego 2017

Odpowiadam na 66 pytań. Liebster Blog Award.

Liebster Blog Award nominacja V, VI, VII, VIII, IX, X.

Nominacja do Liebster Blog Award, jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za dobrze wykonaną robotę 😊

Wykorzystuję chwilę wolną i odpowiadam na pytania z nominacji do Liebster Blog Award. Nominacji się trochę nazbierało. Mam nadzieję, że niczego ani nikogo nie pominęłam. Niektóre nominacje są z 2016 roku a niektóre bieżące.

Odpowiadam na 66 pytania. Zadaję 11. Nominuję 11 blogów.

Nominacja, którą otrzymałam od Matka bez lukru.💙 


1.W jakich trzech słowach możesz opisać swój charakter?

O losie, może lepiej nie? ? No dobrze: 
Wybuchowa,
Szczera,
Bezpośrednia.

2. Najlepszy sposób na smutek to?

Przespana noc!

3. Co zmieniło w Tobie pisanie bloga?

Właściwie to nic. Uważam się za tego samego człowieka, którym byłam przed założeniem bloga. Tylko wcześniej pisałam do szuflady, teraz szufladę zamieniłam na bloga.

4. Najlepsze wspomnienie z dzieciństwa to?

Całe moje dzieciństwo to jedno wielkie, najlepsze wspomnienie!

5. Radość ma smak...?

Najlepszy z możliwych :)

6. Gdybyś mogła cofnąć czas to co byś zmieniła?

Tajemnica. Ale jest jedna, może dwie takie rzeczy.

7. Co jest dla Ciebie najważniejsze w życiu?

Oczywiście, że moje dzieciaki i mąż.

8. Kto miał największy wpływ na Twój charakter?

Na mój charakter nie miał nikt wpływu, natomiast zapanował nad nim mój mąż (nikomu wcześniej się nie udało!)

9. Książka, do której zawsze wracasz?

Sennik :)

10. Co czujesz patrząc w oczy swojego dziecka?

Patrząc w oczy swoich dzieci czuję potężną miłość.

11. Dzień, w którym się dowiedziałaś, że zostaniesz mamą...?

Za każdym razem czułam ogromną radość ale taka pierwsza myśl (pytanie), która mi towarzyszyła to:
Gdy pierwszy raz zaszłam w ciążę: "... o matko, co mam teraz jeść?"
Gdy drugi raz zaszłam w ciążę: "... o matko, ciekawe czy znowu przytyje 25 kg"
Gdy trzeci raz zaszłam w ciążę (po roku starań) padło już stwierdzenie: "...znowu przytyje 25 kg, cholera..."

Nominacja, którą otrzymałam od beemammy 💜

1. Ulubiony film, który zapadł Ci w pamięć?

"Forrest Gump"

2. Gdybyś mogła zmienić jedną rzecz w swoim życiu, co by to było?

Odpowiedź na to pytanie zostawiam sobie :)

3. Co Cię skłoniło do założenia bloga?

Pani redaktor  portalu, z którym wówczas współpracowałam. Wybiórczo przyjmowała moje artykuły a z pozostałymi chciałam coś zrobić.

4. Ulubiony zapach/smak?

Truskawkowy i smak i zapach.

5. Co robisz zawodowo lub co chciałabyś robić i czy ma to związek z Twoim wyuczonym zawodem?

Na razie zawodowo nie pracuję. A szkoda.

6. Co lubisz robić w tzw. wolnym czasie?

Mam go mało, ale jeśli już znajdę chwilę uwielbiam spotykać się z moimi przyjaciółkami.

7. Wymień 3 rzeczy, które wzięłabyś ze sobą na bezludną wyspę.

Ekspres do kawy, kawę i ulubiony kubek.

8. Jaki jest twój ulubiony kosmetyk?

Krem do rąk.

9. Największa bzdura dotycząca dzieci/macierzyństwa jaką słyszałaś?

Nie słucham, kieruje się zawsze własną intuicją.

10. Jedna dobra rada jaką miałabyś dać mamie lub przyszłej mamie?

Naucz się zaciskać zęby i liczyć cierpliwie do 10.

11. Najfajniejsze miejsce na wakacje, w którym byłaś?

Uwielbiam nasze polskie morze, to mi wystarcza. Nie mam zbyt wielu wymagań. 

Nominacja, którą otrzymałam od Patrycji z Życiowo mi.💛

1. Twoja ulubiona pora roku to... dlaczego?

Lato, lubię ciepło, kolorowo, słonecznie...

2. Czym kierujesz się w doborze otaczających Cię ludzi?

Pozytywnymi fluidami. Nie zabiegam o tych, którzy na to nie zasługują!

3. Jaka książka zapadła Ci najbardziej w pamięć?


Zacznę od autora. Kiedyś rozczytywałam się wręcz pożerałam książki Grahama Mastertona, później mi minęło (może to i lepiej ;)), ale te pozycje zapadły mi mocno w pamięć. 
Ostatnio: "Razem będzie lepiej" Jojo Moyes (dostałam ją w prezencie i dobrze mi się kojarzy)

4. Twoje motto życiowe brzmi...

Dobro wraca!

5. Jaka jest Twoja mocna strona ?

Upór.

6. Dlaczego postanowiłaś zostać właśnie blogerem ?

Zbieg okoliczności, poza tym nie wiem czy mogę nazywać się blogerem to wielkie słowo. Powiedzmy, że coś tam próbuję.

7. Co daje Ci motywację do działania w momentach kiedy brakuje Ci siły?

Dzieciaki i mąż.

8. Jest coś w Twoim życiu co byś zmieniła gdybyś mogła cofnąć czas ?

Trzecia nominacja i trzeci raz pada to samo pytanie :) Wolę patrzeć w przyszłość ;)

9. Jako dziecko marzyłaś o... i dlaczego ?

O tym żeby być szybko dorosłym i móc samodzielnie podejmować decyzje.

10. Jaki jest Twój ulubiony deser?

Nie pamiętam, ciągle się odchudzam.

11.Masz do wyboru jedno miejsce na ziemi żeby spędzić wakacje to gdzie by to było?

Zamieniam gdzie na z kim. Z moją rodziną, jest mi dobrze wszędzie.



Kolejna nominacja pochodzi od MatkiWielowymiarowej 💚

1. Dlaczego zaczęłaś prowadzić blog?

Pierwszy raz wspomniała o założeniu bloga Pani redaktor portalu, u której wówczas pracowałam. A później jakoś tak wyszło. Ale pamiętam, że na początku twierdziłam, że blog mi nie jest potrzebny i że nie mam czasu na jego prowadzenie. W ogóle to jakiś, taki dziwny pomysł 😉

2. W jaki sposób powstała nazwa bloga?

Nazwa bloga powstała kilka miesięcy wcześniej niż blog.

3. Gdybyś miała jednym słowem opisać swoje blogowanie, to…

Fajna sprawa, aczkolwiek zabiera sporo czasu.

4. Najpiękniejsze wspomnienie z dzieciństwa

Całe moje dzieciństwo jest pięknym wspomnieniem.

5. Gdyby miała Cię opisać któraś z bliskich Ci osób, to powiedziałaby…

Muszę zapytać.

6. Najważniejsze miejsce w Twoim domu i dlaczego ono?

Głupio to zabrzmi, bo nie umiem gotować ale najczęściej siedzę w kuchni.

7. Mam słabość do…

Przecen i promocji (-70% działa na mnie)!

8. Cenię ludzi za…

Szczerość, pozytywne myślenie, brak zazdrości i wredoty!

9. Kolor, którym byś się określiła to…

Myślę, że tęczowy!

10. Ile czasu poświęcasz na przygotowanie wpisu?

Różnie. Ale nigdy nie mniej niż trzy godziny. Czasami tydzień a do niektórych tekstów dojrzewam po kilka tygodni.

11. Co porabiasz, gdy nie blogujesz?

Gotuje, piorę, sprzątam, robię zakupy, zawożę do szkoły, przedszkola, przywożę ze szkoły przedszkola, odrabiam lekcje z dziećmi, sama się uczę, bywam na zajęciach, gadam z mężem... i takie tam życiowe sprawy.


Kolejna nominacja pochodzi od: Po prostu MAMA💜

1. Skąd nazwa bloga?

To moje pseudo. Powstało kilka miesięcy wcześniej niż blog.

2. Kto był i jest Twoją inspiracją blogową?

Nie mam nikogo takiego.

3. Wpis, z którego jesteś dumna to?

Jest ich sporo, ale wymienię jeden: Dzieci kontra Social Media.

4. Kiedy przestała to być zabawa, a stał się element życia?

Do wszystkiego co robię podchodzę raczej poważnie, od samego początku to był element życia.

5. Hejterzy- czy już musiałaś z nimi zawalczyć?

Na blogu nie, w życiu tak 😉

6. Co prowadzenie bloga zmieniło w Twoim życiu?

Mam mniej czasu na inne rzeczy.

7. Czy pracujesz zawodowo, jeśli tak, to jako kto i czy Twoja praca pomaga Ci w prowadzeni bloga?

Nie pracuję zawodowo, ale mam nadzieję że umiejętność prowadzenia bloga pomoże mi w pracy zawodowej.

8. Która książka jest Twoją ulubioną, o ile taką masz, i dlaczego?

Wszystkie kucharskie😉, często do nich wracam.

9. Jak Twoja Rodzina reaguje na Twoje blogowanie?

Różnie. Czasami są wkurzeni, że tkwię zbyt długo przed komputerem.

10. Które blogerki/blogerow chciałabyś poznać i dlaczego?

Wszystkie te które wymieniam na końcu i jeszcze więcej :)

11. Jak długo chcesz prowadzić swój blog?

Jak starczy mi czasu i chęci :)

Kolejna nominacja pochodzi od Szczescienasze.pl 💖



1Co w życiu kochasz najbardziej?

Dzieci moje i męża.

2. Czym jest dla Ciebie szczęście?

Czymś o co warto walczyć!

3. Jakie sytuacje dnia codziennego irytują Cię najbardziej?

Brak szacunku ze strony innych, gdy ktoś mówi o mnie - nie do mnie, dwulicowość, zazdrość...

4. Co skłoniło Cię do prowadzenie bloga?

Chęć pisania dla kogoś, nie tylko do szuflady.

5. Jak długo „żyjesz” w blogowym świecie?

 Prawie dwa lata

6. Rzeczywistość czy fikcja? Uzasadnij.

Rzeczywistość, zdecydowanie wolę kontakty w realu. 

7. Lubisz gotować?

Nie, tylko dlatego że nie potrafię.

8. Co rano lubisz robić najbardziej?

Uwielbiam rano pić kawę. Jej zapach, smak i mój kubek ?

9. Lądujesz na bezludnej wyspie – co masz przy sobie?

Kawę i wszystko co z nią związane.  

10. Spędzanie czasu na świeżym powietrzu czy w domu?

Latem - częściej świeże powietrze, zimą - częściej dom. 

11. Jakie słowa lubisz słyszeć najbardziej?

Konkretne i szczere. 


Za wszystkie nominacje bardzo dziękuję, jeśli czyjąś pominęłam dajcie znać. Mam nadzieję, że o wszystkich pamiętałam. 

Czas na moje pytania:

Czy uważasz się za szczęśliwego człowieka? 
Czy lubisz sport a jeśli tak to jaki uprawiasz?
Jakie kwiaty lubisz?
Lubisz gotować? Twoja popisowa potrawa.
Kosmopolitka, czy patriotka?
Kim dla Ciebie jest przyjaciółka/przyjaciel?
Czy Masz swoje ulubione blogi, jakie?
Co w sobie lubisz najbardziej (może być cecha charakteru, bądź cecha wizualna)
Co robisz gdy się wkurzysz?
Jeśli miałabyś do wyboru kraj, w jakim chciałabyś zamieszkać i dlaczego?
Czy wierzysz w przeznaczenie, czy efekt własnego działania, może przypadek? 

Do odpowiedzi zapraszam: 

Zwykła Matka
Arbuziaki
Mama do sześcianu
Mama pasji oddana
Matka Puchatka
Weekendownik
Matka na prowincji
Jaśkowe Klimaty
Mama za miastem
Nasze Bąbelkowo 
... i oczywiście moją wieloletnią przyjaciółkę:
Radiowa mama 

To tyko niektóre blogi odwiedzane przeze mnie.

Mam świadomość, że wszyscy mamy mało czasu i czasami lepiej jest napisać fajny tekst niż brać udział w tej zabawie... ale może przyjdzie taki moment, że zechcesz odpowiedzieć na moje pytania. Może być w komentarzu na dole. Jeśli nie Masz czasu i chęci w pełni rozumiem :)

Pozdrawiam serdecznie.

12 komentarzy :

  1. Ha ha, nazbierało ci się :) Pozwól, że odpowiem na Twoje pytania tutaj kochana!
    Czy uważasz się za szczęśliwego człowieka? Tak, w większości czasu!
    Czy lubisz sport a jeśli tak to jaki uprawiasz? Uwielbiam jazdę na rowerze, nordic walking. Kiedyś byłam wręcz uzależniona od zumby! Uwielbiam tez spacerować :)
    Jakie kwiaty lubisz? Wszystkie, ale najbardziej takie polne :) Stokrotki!
    Lubisz gotować? Twoja popisowa potrawa. Nie lubię, gotuję bo muszę :)
    Kosmopolitka, czy patriotka? Sama nie wiem!
    Kim dla Ciebie jest przyjaciółka/przyjaciel? Taki, który jest przy mnie bez względu na wszystko!
    Czy Masz swoje ulubione blogi, jakie? Mam ich sporo, między innymi Twój (bez wazeliny!)
    Co w sobie lubisz najbardziej (może być cecha charakteru, bądź cecha wizualna) - jestem uparta i zorganizowana, to mi pomaga :)
    Co robisz gdy się wkurzysz? Sprzątam, wychodzę się wyżyć na sportowo albo zajadam czekoladę :)
    Jeśli miałabyś do wyboru kraj, w jakim chciałabyś zamieszkać i dlaczego? Tam gdzie jest cały rok ciepło!
    Czy wierzysz w przeznaczenie, czy efekt własnego działania, może przypadek? Zalezy od sytuacji, czasem wierzę w przeznaczenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki bardzo za odpowiedzi. Ja głęboko wierzę w przeznaczenie. Co ma być to będzie :)

      Usuń
  2. Kochana, bardzo się cieszę, że mogłam poznać Cię bliżej, dowiedzieć się o Tobie czegoś więcej :) Przepięknie dziękuję również za nominację i powiem Ci, że nie odpuszczę - zbiorę się i odpowiem na Twoje pytania (u mnie też się trochę tego nazbierało). Nie obiecuję, że dziś czy jutro, czy nawet nie w luty, ale odpowiem!

    Ściskam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sposób było pominąć tak dobrego bloga, uwielbiam Twoje recenzje i przepisy, z których często korzystam :)

      Usuń
  3. Bardzo dziękuję Ci za nominację, jest mi niezmiernie miło.Pozwól że i ja odpowiem tu :)
    1.Czy uważasz się za szczęśliwego człowieka? Jakkolwiek banalnie by to nie zabrzmiało...Odkąd zostałam mamą jestem najszczęśliwszą osobą pod słońcem.
    2.Czy lubisz sport a jeśli tak to jaki uprawiasz? Lubię jeździć na rowerze.
    3. Jakie kwiaty lubisz? Większość. I to te doniczkowe, których mam kilkanaście i te ogródkowe i te polne, które kojarzą mi się z wiosną i latem. Ale jeśli miałabym wybrać jeden jedyny to była by to konwalia- za zapach oczywiście :)
    4.Lubisz gotować? Twoja popisowa potrawa. Uwielbiam. Podobnie jak piec. Popisowa potrawa? Hm...pierogi z kapustą i grzybami- tak rzecze mój mąż ;)
    5. Kosmopolitka, czy patriotka? na rozdrożu tych dwóch :)
    6. Kim dla Ciebie jest przyjaciółka/przyjaciel? To ktoś z kim nie widząc się latami i tak mam o czym rozmawiać bez końca, to ktoś na kogo zawsze mogę liczyć.
    7. Czy Masz swoje ulubione blogi, jakie? Mam, ale nie wymienię wszystkich bo jest ich co najmniej kilkanaście, w tym Twój, serio! :)
    8. Co w sobie lubisz najbardziej (może być cecha charakteru, bądź cecha wizualna) To że jestem uparta. Może dla innych to męczące, ale mnie pomaga doprowadzić wszystkie sprawy do końca.
    9. Co robisz gdy się wkurzysz? Zagryzam kilogramami słodyczy.
    10. Jeśli miałabyś do wyboru kraj, w jakim chciałabyś zamieszkać i dlaczego? To jest pytanie które zadaje sobie od roku i czas na odpowiedz już mi się skurczył do granic możliwości...a ja dalej nie wiem.
    11. Czy wierzysz w przeznaczenie, czy efekt własnego działania, może przypadek? Przeznaczenie- oczywiście. Przypadek- jest takie powiedzenie "przypadki są tylko przy łapaniu pcheł" ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy uważasz się za szczęśliwego człowieka?

    Oczywiście! Mam cudowne dzieci. Mam cudowną Mamę. Mam cudownych przyjaciół. Mam pracę, którą uwielbiam. Jestem szczęśliwym człowiekiem.

    Czy lubisz sport a jeśli tak to jaki uprawiasz?

    Lubię bardzo. Uwielbiam dźwigać hantle, robić deskę, brzuszki i pompki. Lubię zumbę, trampoliny i wszystkie zajęcia podczas, których mogę się wyszaleć i w ten sposób zrelaksować. Nie lubię biegać a na zajęciach z jogi zasnęłam.

    Jakie kwiaty lubisz?

    Te, które dostaję w prezencie

    Lubisz gotować? Twoja popisowa potrawa.

    Nie umiem. I przez to nie lubię. Za to lubię piec ciasta – pewnie dlatego, że lubię je jeść.

    Kosmopolitka, czy patriotka?

    Zdecydowanie patriotka. Nie wstydzę się wyjść na chorwacką plażę z torbą z owadem.

    Kim dla Ciebie jest przyjaciółka/przyjaciel?

    Bez moich przyjaciół nie dałabym sobie rady w najtrudniejszych momentach w moim życiu. Przyjaciel to ktoś, kto wysłucha, przytuli ale też walnie w łeb, gdy robię głupoty. Matko bez kitu – Ty jesteś moją przyjaciółką.

    Czy Masz swoje ulubione blogi, jakie?

    Oprócz Twojego, mojego i naszego wspólnego Babecznik.pl hahaha Mam. Uwielbiam Matko jedyna i Janina Daily – obie autorki kocham za poczucie humoru!
    Co w sobie lubisz najbardziej (może być cecha charakteru, bądź cecha wizualna)

    uuuu, to trudne, bo kiedyś lubiłam swoje włosy – ale ścięłam i tych nowych nie lubię. A jeśli chodzi o cechy charakteru to lubię prawie wszystkie.

    Co robisz gdy się wkurzysz?

    Dzwonię do Ciebie!

    Jeśli miałabyś do wyboru kraj, w jakim chciałabyś zamieszkać i dlaczego?

    Jestem zakochana w Chorwacji. Morze, plaża, słońce – mogłabym tam mieszkać bo nie lubię zimy i zimna.

    Czy wierzysz w przeznaczenie, czy efekt własnego działania, może przypadek?

    W życiu nie ma przypadków! Wszystko dzieje się z jakiegoś powodu. Wierzę więc w przeznaczenie i w efekty własnego działania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, ciesze się, że mnie wywołałaś. Oto moje odpowiedzi.

    1. Czy uważasz się za szczęśliwego człowieka?
    Tak jestem szczęśliwym człowiekiem.
    2. Czy lubisz sport, a jeśli tak, to jaki uprawiasz?
    Sport jako styl życia dla mnie - nie dla mnie. Co prawda lubię ćwiczyć w zakamarkach domowych, lubię jazdę na rowerze, aerobic, itd. Uważam, że sportowy styl życia jest w dzisiejszych czasach mocno rozreklamowany, a sporo osób uważa się za sportowców, a tak naprawdę poza treningiem fitness i codziennym noszeniem sportowych ubrań - nie potrafią nic więcej w tej dziedzinie. Podziwiam niektórych sportowców, i Im kibicuję, za osiągnięcia. Niektóre dyscypliny mnie wręcz obrzydzają, np. kulturystyka kobiet, itd. wzbudzają we mnie wstręt, i zastanowienie że coś w tym świecie chyba się pomieszało... Sport nie jest dla mnie.
    3. Jakie kwiaty lubisz?
    Takie, o które nie trzeba zbyt często dbać. A w zasadzie wszystkie cięte które otrzymuję od mojego męża i synka.
    4. Czy lubisz gotować? Twoja popisowa potrawa.
    Lubię eksperymentować w kuchni, przyrządzać nowe potrawy. Lubię przygotowywać desery i piec ciasta. Jeśli chodzi o kuchnię to czuję się w niej dość dobrze, a na co dzień wybieram szybkie znane mi potrawy, co nazwałabym raczej standardowym obowiązkiem. Z zainteresowaniem robię te wyszukane. To juz chyba hobby. Moją popisową potrawą jest langos węgierski. Mój mąż twierdzi, że robię go tak dobrze w naszym domu w NI, jak robi się to w profesjonalnych restauracjach na Węgrzech.
    5. Kosmopolitka czy Patriotka?
    To skomplikowane! Żyję z Węgrem, mieszkam w Północnej Irlandii, mam syna o mieszanej narodowości.. Żyję pomiędzy trzema państwami, i rozumiem różne kultury. Nie czuję nierozerwalnej więzi z Polską, choć jestem dumna, że jestem Polką. Mój mąż powtarza zawsze, że On Polkę pokochał. Jakby to powiedzieć.. Bardziej skłaniam się ku kosmobyciu. :)
    6. Kim dla Ciebie jest przyjaciółka/przyjaciel?
    Przyjaciółka jest osobą, która trwa przy mnie bez względu na złe i na dobre. Przyjaciółka to Ktoś, przy Kim trwam na dobre i na złe.
    7. Czy masz swoje ulubione blogi, jakie?
    Moim ulubionym blogiem jest Pastelove Inspiracje. Po prostu bardzo mi się podoba. Poza tym uwielbiam czytać przeróżne blogi i w każdym z nich znajduję ciekawe, interesujące artykuły.
    8. Co w sobie lubisz najbardziej (może być cecha charakteru, bądź cecha wizualna)
    Lubię siebie za pozytywne spojrzenie na życie, oraz za witalność.
    9. Co robisz, gdy się wkurzysz?
    To zależy na co, na Kogo. Zdarzy się, że przeklnę. Czasem krzyknę. A najczęściej brak mi słów. Wtedy milczę, a jesli jestem w domu, biorę książkę i 'olewam to' idę czytać i zapominam o bożym świecie. Na szczęście nie trwa to długo. Maksymalnie godzinę, dwie.
    10. Jeśli miałabyś do wyboru kraj, w jakim chciałabyś zamieszkać i dlaczego?
    Jeśli miałabym wybierać, to żyłabym tutaj gdzie mieszkam do końca życia. Lubię Północną Irlandię, dobrze mi się tutaj żyje, mieszka. Odpowiada mi klimat. Ostatnio rozważaliśmy przeprowadzkę do Hiszpanii, ale przeraża mnie gorączka w sezonie.. Jest wiele pięknych miejsc do zamieszkania, ale tutaj gdzie jesteśmy teraz - jest nam dobrze.
    11. Czy wierzysz w przeznaczenie, czy efekt własnego działania, może przypadek?
    Najmocniej wierzę w to, że sami możemy wiele zdziałać, a także dołożyć. To, co postrzegamy jako przeznaczenie - sami sobie wypracowaliśmy i ułożyliśmy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki bardzo za odpowiedzi :) Ciekawe. A Irlandii Ci zazdroszczę :)

      Usuń
  6. O, a ja też Cię nominowałam do zabawy :D

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za przeczytanie, dzięki dzięki za przyszły i ewentualny komentarz :-)